torsdag 12. april 2012

In spirit of Thailand!

Å hente litt inspirasjon fra Thailand er ett must for min del!

Jeg er så heldig å ha en thailender i familien, som har lært meg fine triks om maten fra Thailand, og jeg har da bare blitt mer interessert, og prøvd ut mye selv.

Her er en enkel thai gryte, som de fleste kan få til å lage! Den er god og spicy, med mange gode krydder og forskjellige smaker!

Prøv da vel!

Du trenger:

4 kyllingfileter
2ss red curry paste (kan også bruke grønn)
3 hvitløksfedd
1 løk
1 chili
1-2 ss ingefær
1 stor boks kokosmelk
6 store champignon
sitron/lime og soyasaus etter smak

Begynn med å hakke opp alle ingrediensene. Kyllingen skal strimles, løk, hvitløk, ingefær og chili skal hakkes og champignonen skal skjæres i tynne skiver.

Varm opp litt olje i en god gryte. Tilsett red curry paste og fres i oljen.
Tilsett da hvitløk, løk, chili og ingefær og fres litt.
Tilsett så kokosmelken, soyasaus og litt sitron eller lime,og la koke opp.
Skru da ned varmen og ha oppi kyllingen. Gryten kan nå stå å småkoke i ca 30 min. Tilsett så champignonen (og gjerne flere grønnsaker hvis du ønsker), og la småkoke i 10 min til.
Serveres med kokt ris.

Smaken på gryta tilpasses med mengde chili, og soyasaus.

Håper det smaker!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar