mandag 9. april 2012

Its still easter!

Sist søndag inviterte jeg og samboeren vår lille familie hjem til oss på kake og kaffe. Vi skulle alle litt hvert til vårt i påsken, så da ble det litt tidlig sammenkomst.

Men, i den anledningen fikk jeg prøvd meg på en ny oppskrift, nemlig, gulrot og kokos kake! Jeg elsker gulrotkake og har en veldig god oppskrift som jeg har fått av mamma, men denne gangen ble det å tilsette litt kokosmelk, og revet kokos!

Prøv ut oppskriften selv, og se hva DU syntes. Den falt i smak her ihvertfall!

Du trenger:

170g smør
225g sukker (gjerne brunt sukker)
4 egg
2ts vanilje (ekstrakt eller sukker)
2ts bakepulver
1ts natron
350g mel
200ml kokosmelk
100g kokos (revet)
2 gulerøtter (revet)


Pisk sammen smør og sukker til en luftig røre. Tilsett ett og ett egg, og pisk godt mellom hver gang. Tilsett så kokosmelk og det tørre, vekselvis. Rør godt sammen.
Tilsett så kokos og gulerot, og vend inn med en slikkepott.
Hell røren i en smurt kakeform og stek ved 160 grader, i ca 40 min. Stikk kaken med en trepinne, kaken er ferdig når det ikke henger noe røre igjen på pinnen.
Sett kaken på rist for å avkjøle. Når kaken er kald, kan du pynte den med en god kremost frosting.

Du trenger:

60g margarin
125g melis
1ts vaniljesukker
100g philadelphia ost

Pisk sammen ingrediensene til røren er luftig og uten klumper. Pass på at margarinen er romtemperert før du skal lage frostingen.
Ha frostingen på kaken og pynt etter ønske! Jeg hadde litt gul farge i min, i anledning påske!
Håper det smaker!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar