søndag 22. april 2012

Something different on a sunday!

Hvis du ikke har fått planlagt søndagsmiddagen enda, så har jeg ett godt forslag!

Hva med å prøve Cornflake Chicken?

Høres kanskje rart ut, men det blir knasende godt, og gir kyllingfileten en liten vri! Oppskriften er også grei å følge, og tar ikke så veldig lang tid heller!

Prøv da vel!

Du trenger:

2 kyllingfileter
1 skål med godt knuste cornflakes
1 skål med pisket egg
2 skiver Jarlsberg
2 skiver god skinke

Det du ønsker av tilbehør

Begynn først med å tørk litt av kyllingfiletene med litt papir. Jeg valgte å fylle mine kyllingfileter med ost og skinke. Dette gjør du ved å lage ett lite snitt i fileten og dytter inn ost og skinke. Gir en ekstra smak :)
Knus så cornflaksen godt i en skål (jeg knuste mine litt for lite, så det falt lett av under steking). Pisk sammen 1 egg med litt vann i en annen skål.

Dypp så filetene i eggeblandingen først, og så vend i cornflakes. Pass på å få cornflakes på hele.

Jeg stekte mine i en folieform, men tror det blir bedre hvis filetene stekes på bakebrett på bakepapir. Da blir det nok enda mer crisp!

Stek ved ca 200 grader til kyllingen er gjennomstekt, ca 30-40 min.
Håper det smaker!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar