onsdag 5. september 2012

Flavors of the sea, indian style!

Å lage en hjemmelagd indisk gryte er ganske enkelt, og kan som jeg har nevnt før, varieres etter smak, og etter hva man har i kjøleskapet!

Hjemme hos meg er vi alle sammen veldig glad i fisk, så da tenkte jeg å kombinere det med indisk! Resultatet kan du avgjøre selv, vi syntes det var veldig godt!

Du trenger:

4 laksefileter, delt i terninger
1 løk, hakket
3 hvitløksfedd, hakket
1 chili
1ts curry
1ts spisskummin
1ts garam masala
1 boks hakket tomat
litt vann/eventuellet buljong
1/2 boks kokosmelk

ris/naan brød som tilbehør.

Start med å skjære og hakke alt du skal ha i gryta. Varm opp olje i en gryte, og fres løk, chili og hvitløk, ha så oppi krydderet, og la det frese litt for å få frem mest mulig smak.


Ha så oppi boksen med tomat, og kokosmelken, og til sist fiskebitene. Syntes du det ser ut som lite saus, kan du spe på med vann/buljong.



La gryten stå på lav varme i ca 30 min, så fisken blir ordentlig gjennomkokt, og at smakene får satt seg. Kok ris og stek eventuellt naanbrød, og server! Jeg brukte villris ved siden av denne retten.


Håper det smaker!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar