tirsdag 18. september 2012

The best autumn soup!

Når det plasker på rutene, blåser så det knirker i veggene, og kulda begynner å bite seg fast i kroppen, så er det godt å ha noe å spise som varmer deg rett opp igjen!

Jeg har en oppskrift som jeg har fått av min mamma, som gjør nettopp dette! Den er super enkel å lage, har en liten "spicy sidekick", er sunn og god!

Prøv selv!

Du trenger:

1 boks hakket tomat
1 løk
1 chili
3 hvitløksfedd
1-2 ss red curry paste
2 ts sitronsaft
1 gulrot
1 boks ferdigkokte røde linser
1 buljongterning
eventuellt litt vann


Start med å hakke løk og hvitløk, og riv gulroten. Hakk opp chili (jeg har med frø, for litt mer spice).


Fres grønnsakene i litt olje, ha så oppi red curry paste, og stek 1 minutt til.



Ha så oppi boksen med tomat, sitronsaft, og buljongterningen. La småkoke i ca 20 min. Da kan du ha oppi linsene, og smak til med eventuellt salt og spe på med vann hvis det trengs. (Bruker du ukokte linser, ha disse oppi med tomatene).


Når suppen har kokt i ca 30 min på lav varme, er den klar for servering!

Server gjerne med noe godt brød til, og la suppen gjøre alt godt igjen!

Håper det smaker!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar