torsdag 25. oktober 2012

The easy everyday chicken casserole!

Her kommer en enkel oppskift på en fin variasjon til hverdagsmiddagen!

Denne kan du tilpasse hvordan du vil, men jeg kan nesten garantere at alle, både store og små, vil like den!

Prøv selv!

Du trenger:

4 kyllingfileter, i strimler
1 løk, i tynne skiver
10 ferske champignon, i tynne skiver
ca 5dl melk (se ann tykkelsen på sausen)
ca 2 ss mel
ca 4 ss smør
400g pasta (jeg brukte penne)
curry pulver
salt/pepper
revet ost

Start med å strimle kylling, og skjære opp løk og sopp. Sett alt dette til side.



Smelt så smøret i en kjele, og tilsett mel. La frese litt. Tilsett currypulveret (1-2 ts), og la frese litt til. Tilsett så melken og la koke litt. Ser sausen veldig tykk ut, spe ut med melk, eller litt vann. La sausen småkoke i ca 10 min. Mens sausen koker, steker du kyllingen i 2 omganger, og krydre med litt currypulver og sort pepper.


Ha så løk, champignon og kylling i sausen. La småkoke litt til, mens du koker ferdig pastaen.


Smør en ildfast form med litt olje, og hell så pastaen over i formen. Hell sausen over og bland godt med en slikkepott. Stek ved 200 grader, i ca 20 min. Etter 10 min kan du ta ut formen og ha over revet ost.


Serveres med en god salat til!

Håper det smaker!

1 kommentar: