søndag 10. februar 2013

Multicolored cupcakes!

Lillegutten i huset fylte år for noen uker tilbake, og i den anledning ville jeg lage noen fargerike cupcakes!

Jeg ville prøve meg på regnbuecupcakes, men det ble istedet 2 fargede.

Oppskriften jeg brukte er fra: Passion4Vintage.

Prøv selv og bruk de fargene du vil!

Du trenger:

160g smør
270g sukker
4 eggehviter
2ts vanilje
300g mel
5ss maizena
2ts bakepulver
1,6dl h melk
6ss revet kokos


Pisk sammen smør og sukker til det er en luftig masse. Ha så i eggehvittene og pisk godt! Bland sammen alt det tørre i en bolle, og ha så i vekselvis tørt og melk til alt er godt blandet. Bland til sist inn kokosmassen.


Fordel da røren i forskjellige boller og bland inn ønsket farge. Jeg brukte gelefargene fra Wilton.



Når fargene er godt rørt inn, fordeler du røren i muffinsformer. Jeg hadde 2 forskjellige farger i hver, med litt forskjellige kombinasjoner!


Stek muffinsene ved 170 grader, i ca 25 min, eller til kakene kjennes faste ut når du trykker på toppen.

Avkjøles på rist.


Som frosting brukte jeg en klassisk "Creamcheese frosting", og pyntet med forskjellig strøssel.



Håper det smaker!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar