mandag 14. januar 2013

Goodmorning rolls!

Gode hjemmelagde rundstykker til frokost... Finnes det egentlig noe bedre?

Jeg fikk en oppskrift av en venninne som jeg prøvde ut i julen! Gjorde litt om på melblandingen, men de ble veldig gode, og falt i smak hos store og små!

Prøv selv!

Du trenger:

25g gjær (jeg brukte tørrgjær)
6dl kaldt vann
1ts honning
1/2ss havsalt
6dl hvetemel
5dl rugmel
1/2dl linfrø


Bland sammen alt det tørre i en bolle. Ha oppi honningen og linfrø.



Hell vannet forsiktig i bollen og bland det inn til deigen er glatt. Denne deigen er ganske fuktig når ferdig. Dekk så til bollen og ha deigen i kjøleskapet til dagen etter.


Ta ut muffinsbakebrett og dryss litt mel over. Fordel så deigen i formene til ca 3/4 fulle. (Bruk en spiseskje) Jeg fikk ca 16 rundstykker av denne deigen.


Sett brettene i KALD ovn og skru på 225grader. Stekes i ca 20 min, eller til gylne.


Avkjøles på rist, og server! Rundstykkene kan fint fryses.


Håper det smaker!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar