lørdag 9. juni 2012

The lovers dessert!

Både jeg og min kjære er veldig glad i alt søtt, ihvertfall nesten!
Jeg elsker jo å bake og lage gode ting som vi kan dele.
Denne gangen er det en "kjærlighetsdessert", som kan falle i smak hos de fleste, og er lekende lett å lage!

En lunka sjokolade fondant, må være noe av det beste i hele verden! Varm flytende sjokolade pakket inn i en sjokolade deig! NAM!! Prøv selv da vel!

Du trenger:

50g mørk kokesjokolade
50g smør
2 egg
1/2dl sukker
1/2dl mel
1/2ts vaniljesukker

Dette holder til 4 fondant.

Smelt sjokoladen og smøret til en jevn røre. Jeg brukte mikroen, og bare rør med jevne mellomrom.

Pisk så egg og sukker til en lett røre, og bland inn i sjokoladen.
Til sist sikter du inn melet med vaniljesukkeret.
Røren fordeles i 4 store muffinsformer eller i 4 passende former som tåler ovn.

Kakene stekes ved 180 grader, på nederste rille, i ca 7 minutter. Jeg stekte mine i 6 minutter andre gang jeg prøvde oppskriften. Da ble de bedre!
Håper det smaker!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar