torsdag 5. juli 2012

The cookiemonster!

Er det noe jeg er glad i så er det en ordentlig god og seig cookie. Det er så godt, og så enkelt å lage, og finnes uendelig med oppskrifter der ute som man kan teste ut!

Denne oppskriften er en som jeg har jobbet litt med selv, og fått den helt perfekt, etter min smak! Prøv deg frem med nye smaker, det er ikke så vanskelig!

Du trenger:

200g smør
2dl sukker
1dl melis
2egg
4dl mel
1dl kakao
1/2ts salt
1ts vaniljesukker
200g kokesjokolade
4 ss peanøttsmør
Sett ovnen på 200 grader. Begynn så med å piske smør og sukker til en lett og luftig blanding.
Pisk inn melisen og tilsett så ett og ett egg.
Bland så inn mel, kakao, salt og vaniljesukker.
Hakk opp kokesjokoladen og vend inn i røren med en slikkepott. Ha til sist i peanøttsmøret og rør godt inn.
Sett så bakebollen i kjøleskapt i ca 10 minutter.


Når du tar ut røren er den ganske hard, og da kan du trille kuler av deigen. Sett så på bakebrett, med god avstand imellom hver (de blir en del større). Klem så kulene ned med en gaffel før du sette inn brettet i ovnen.
Cookiene skal stekes i ca 15 min. (Varierer fra ovn til ovn så følg med!).
Cookiene avkjøles på rist før de serveres med ett stort glass melk, og klarer du la noen være igjen så kan de oppbevares i en lufttett boks.
Håper det smaker!

1 kommentar:

  1. Mmmm! De så gode ut, skulle hatt en eller to sånne til isen jeg nettopp spiste!!

    SvarSlett